Wychowywane jest w duchu wartości chrześcijańskich.
Czuje się bezpiecznie.
Zaspokaja swoje podstawowe potrzeby.
Poznaje swoje prawa i obowiązki.
Ma prawo do doświadczania konsekwencji własnego zachowania (ograniczonego względami bezpieczeństwa i dobra dziecka).
Buduje pozytywny obraz samego siebie.
Rozwija się twórczo i jest samodzielne.
Rozwija umiejętności społeczne, niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi.
Bierze udział we właściwie zorganizowanym procesie opiekuńczo – wychowawczo – dydaktycznym, uwzględniającym indywidualne tempo rozwoju.
Osiąga gotowość szkolną na optymalnym poziomie.
Poszerza wiedzę o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym poprzez uczestnictwo w wycieczkach, spotkaniach organizowanych przez przedszkole, z uwzględnieniem warunków środowiska lokalnego.
Są partnerami w tworzeniu klimatu przedszkola poprzez czynne uczestnictwo w życiu placówki. Biorą udział w uroczystościach o charakterze rodzinnym.
Współpracują w katolickim wychowaniu dziecka poprzez uczestnictwow niedzielnej Eucharystii, okolicznościowych Mszach św. i spotkaniach organizowanych przez przedszkole oraz wpajanie dziecku wartości chrześcijańskich.
Są regularnie informowani o postępach i niepowodzeniach dziecka.
Dzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat pracy przedszkola, bezpośrednio rozmawiają z nauczycielem, dyrektorem o trudnych sprawach wychowawczych.
Czynnie wspierają przedszkole w jego działaniach: pomagają w realizacji podejmowanych prac modernizacyjnych, chętnie współpracują z nauczycielami, oferują wszechstronną pomoc, służą swoją zawodową wiedzą.
Realizują zobowiązania wynikające ze Statutu przedszkola.
Aktywnie realizują zadania i cele przedszkola określone przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz dokumenty wewnętrzne placówki.
Aktywnie włączają się w tworzenie charakteru i klimatu przedszkola.
Współpracują z rodzicami.
Zapewniają dzieciom wychowanie w duchu wartości chrześcijańskich.
Doskonalą swoją wiedzę i zbierają nowe doświadczenia poprzez uczestnictwo w kursach i szkoleniach.
Dbają o bezpieczeństwo i zdrowie powierzonych im wychowanków.
Wykorzystują twórcze i aktywne metody pracy z dzieckiem, zapewniając mu wszechstronny rozwój.
Prowadzą obserwację pedagogiczną oraz przeprowadzają diagnozę przedszkolną.
Dostosowują metody pracy wychowawczej i dydaktycznej, uwzględniając indywidualne potrzeby i tempo rozwoju dziecka.
Współpracują z innymi pracownikami przedszkola.
Realizują pozostałe zobowiązania wynikające ze Statutu przedszkola.