DZIECKO
-
Wychowywane jest w duchu wartości chrześcijańskich.
-
Czuje się bezpiecznie.
-
Zaspokaja swoje podstawowe potrzeby.
-
Poznaje swoje prawa i obowiązki.
-
Ma prawo do doświadczania konsekwencji własnego zachowania (ograniczonego względami bezpieczeństwa i dobra dziecka).
-
Buduje pozytywny obraz samego siebie.
-
Rozwija się twórczo i jest samodzielne.
-
Rozwija umiejętności społeczne, niezbędne w poprawnych relacjach
z dziećmi i dorosłymi. -
Bierze udział we właściwie zorganizowanym procesie opiekuńczo – wychowawczo – dydaktycznym, uwzględniającym indywidualne tempo rozwoju.
-
Osiąga gotowość szkolną na optymalnym poziomie.
-
Poszerza wiedzę o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym poprzez uczestnictwo w wycieczkach, spotkaniach organizowanych przez przedszkole, z uwzględnieniem warunków środowiska lokalnego.
RODZICE
-
Są partnerami w tworzeniu klimatu przedszkola poprzez czynne uczestnictwo w życiu placówki. Biorą udział w uroczystościach o charakterze rodzinnym.
-
Współpracują w katolickim wychowaniu dziecka poprzez uczestnictwo
w niedzielnej Eucharystii, okolicznościowych Mszach św. i spotkaniach organizowanych przez przedszkole oraz wpajanie dziecku wartości chrześcijańskich. -
Są regularnie informowani o postępach i niepowodzeniach dziecka.
-
Dzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat pracy przedszkola, bezpośrednio rozmawiają z nauczycielem, dyrektorem o trudnych sprawach wychowawczych.
-
Czynnie wspierają przedszkole w jego działaniach: pomagają w realizacji podejmowanych prac modernizacyjnych, chętnie współpracują z nauczycielami, oferują wszechstronną pomoc, służą swoją zawodową wiedzą.
-
Realizują zobowiązania wynikające ze Statutu przedszkola.
NAUCZYCIELE
-
Aktywnie realizują zadania i cele przedszkola określone przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz dokumenty wewnętrzne placówki.
-
Aktywnie włączają się w tworzenie charakteru i klimatu przedszkola.
-
Współpracują z rodzicami.
-
Zapewniają dzieciom wychowanie w duchu wartości chrześcijańskich.
-
Doskonalą swoją wiedzę i zbierają nowe doświadczenia poprzez uczestnictwo w kursach i szkoleniach.
-
Dbają o bezpieczeństwo i zdrowie powierzonych im wychowanków.
-
Wykorzystują twórcze i aktywne metody pracy z dzieckiem, zapewniając mu wszechstronny rozwój.
-
Prowadzą obserwację pedagogiczną oraz przeprowadzają diagnozę przedszkolną.
-
Dostosowują metody pracy wychowawczej i dydaktycznej, uwzględniając indywidualne potrzeby i tempo rozwoju dziecka.
-
Współpracują z innymi pracownikami przedszkola.
-
Realizują pozostałe zobowiązania wynikające ze Statutu przedszkola.