WIZJA I MISJA PLACÓWKI
Dziecięctwo duchowe, które ma swoje źródło w dziecięctwie Jezusowym, wyraża się nie tyle w słowach albo w uczuciach serca, ile w pokorze i ofierze, prostocie myśli i apostolstwie radości wśród maluczkich tego świata, w radosnym i szczerym wypełnianiu powołania. Siostry naśladując przykład Zbawiciela nie będą zwracały uwagi na zyski materialne, lecz unikając względu na osoby, z umiłowaniem poświęcą się ubogim i najbardziej potrzebującym, a w sposób szczególny dzieciom i młodzieży.
NASZE PRZEDSZKOLE:
-
Promuje chrześcijański system wartości.
-
Zapewnia dzieciom opiekę oraz bezpieczeństwo psychiczne i fizyczne.
-
Zwraca szczególną uwagę na dzieci potrzebujące większej pomocy: sieroty, pozbawione odpowiednich warunków rodzinnych, z rodzin wielodzietnych oraz w jakikolwiek sposób zaniedbane i ubogie.
-
Umożliwia dzieciom zdobywanie wiedzy i nabywanie umiejętności oraz stwarza warunki umożliwiające dzieciom osiągnięcie „gotowości szkolnej”.
-
Wspomaga rodzinę w jej zadaniach wychowawczych.
-
Ukierunkowane jest na dziecko, jego potrzeby, umożliwia mu wszechstronny rozwój osobowości, wdraża w życie grupy społecznej w poczuciu obowiązku, odpowiedzialności i świadomości praw osoby.
-
Organizuje sprawne funkcjonowanie organów przedszkola i zarządzania placówką. Zatrudnia wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną.
-
Stwarza dzieciom możliwość samorealizacji, pracy z rówieśnikami, kreatywnego myślenia, działania i przeżywania, uczestniczenia w ciekawych zajęciach, poznawania otaczającej rzeczywistości z zachowaniem wartości chrześcijańskich.
-
Umożliwia dzieciom rozwój poczucia tożsamości narodowej, językowej
i religijnej.
W NASZYM PRZEDSZKOLU:
DZIECKO
-
Wychowywane jest w duchu wartości chrześcijańskich.
-
Czuje się bezpiecznie.
-
Zaspokaja swoje podstawowe potrzeby.
-
Poznaje swoje prawa i obowiązki.
-
Ma prawo do doświadczania konsekwencji własnego zachowania (ograniczonego względami bezpieczeństwa i dobra dziecka).
-
Buduje pozytywny obraz samego siebie.
-
Rozwija się twórczo i jest samodzielne.
-
Rozwija umiejętności społeczne, niezbędne w poprawnych relacjach
z dziećmi i dorosłymi. -
Bierze udział we właściwie zorganizowanym procesie opiekuńczo – wychowawczo – dydaktycznym, uwzględniającym indywidualne tempo rozwoju.
-
Osiąga gotowość szkolną na optymalnym poziomie.
-
Poszerza wiedzę o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym poprzez uczestnictwo w wycieczkach, spotkaniach organizowanych przez przedszkole, z uwzględnieniem warunków środowiska lokalnego.
RODZICE
-
Są partnerami w tworzeniu klimatu przedszkola poprzez czynne uczestnictwo w życiu placówki. Biorą udział w uroczystościach o charakterze rodzinnym.
-
Współpracują w katolickim wychowaniu dziecka poprzez uczestnictwo
w niedzielnej Eucharystii, okolicznościowych Mszach św. i spotkaniach organizowanych przez przedszkole oraz wpajanie dziecku wartości chrześcijańskich. -
Są regularnie informowani o postępach i niepowodzeniach dziecka.
-
Dzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat pracy przedszkola, bezpośrednio rozmawiają z nauczycielem, dyrektorem o trudnych sprawach wychowawczych.
-
Czynnie wspierają przedszkole w jego działaniach: pomagają w realizacji podejmowanych prac modernizacyjnych, chętnie współpracują z nauczycielami, oferują wszechstronną pomoc, służą swoją zawodową wiedzą.
-
Realizują zobowiązania wynikające ze Statutu przedszkola.
NAUCZYCIELE
-
Aktywnie realizują zadania i cele przedszkola określone przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz dokumenty wewnętrzne placówki.
-
Aktywnie włączają się w tworzenie charakteru i klimatu przedszkola.
-
Współpracują z rodzicami.
-
Zapewniają dzieciom wychowanie w duchu wartości chrześcijańskich.
-
Doskonalą swoją wiedzę i zbierają nowe doświadczenia poprzez uczestnictwo w kursach i szkoleniach.
-
Dbają o bezpieczeństwo i zdrowie powierzonych im wychowanków.
-
Wykorzystują twórcze i aktywne metody pracy z dzieckiem, zapewniając mu wszechstronny rozwój.
-
Prowadzą obserwację pedagogiczną oraz przeprowadzają diagnozę przedszkolną.
-
Dostosowują metody pracy wychowawczej i dydaktycznej, uwzględniając indywidualne potrzeby i tempo rozwoju dziecka.
-
Współpracują z innymi pracownikami przedszkola.
-
Realizują pozostałe zobowiązania wynikające ze Statutu przedszkola.
MODEL ABSOLWENTA
Absolwent naszego przedszkola to dziecko, które:
-
zna swoją godność dziecka Bożego i wie, że jest kochane przez Boga jako Ojca
-
odznacza się umiłowaniem Kościoła
-
czynnie uczestniczy w życiu religijnym (codzienna modlitwa, uczestnictwo w Eucharystii, nabożeństwo do Dzieciątka Jezus, Matki Bożej,
św. Józefa, św. Teresy od Dzieciątka Jezus) -
zna i przestrzega wartości moralne, takie jak: dobro, prawda, uczciwość, pracowitość, obowiązkowość; rozróżnia zachowania dobre i złe
-
posiada umiejętności społeczne, niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi
-
wykazuje się postawą patriotyczną
-
jest samodzielny, utrzymuje porządek w swoim otoczeniu
-
posiada wiedzę i umiejętności potrzebne do podjęcia obowiązków na kolejnym szczeblu edukacji
-
jest otwarte na świat wartości estetycznych
-
dba o zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych